Ställ frågor till dina presumtiva kunder
Ställ frågor till dina presumtiva kunder
Ställ frågor i dina nyhetsbrev och på din hemsida till dina besökare och presumtiva kunder. Du kommer att få gratis information och helt nya idéer om dina erbjudanden samt hur du kan marknadsföra dem.
Ta tillfället i akt att berätta om dina nyheter
Exempel på nyheter att berätta om:
- Du erbjuder en ny form av service eller en ny konsulttjänst
- Du har fått ett erkännande för något bra du har gjort
- Du har avslutat ett speciellt intressant uppdrag
- Du har deltagit i en konferens inom ditt område
Ha alltid din digitala kamera till hands
Ta bilder av det mesta som visar resultat av din verksamhet och olika former av bevis som du fått för dina insatser. Sprid bilderna i ditt nyhetsbrev, i sociala medier och på din hemsida. Min fru har en hemsida som heter arkitektgunilla.se. Den använder hon bl.a. när hon sitter hos kunder och vill visa exempel på hur man kan lösa ett specifikt problem. Det är bara att ta upp en IPad och knappa in hemsidan och välja den bild man vill. Digitala kameror är numera så lätta att ta med sig och bilderna blir ofta så bra ur kvalitetssynpunkt att detta är en möjlighet som du bara inte får missa. Be även dina kunder om att de ska ta bilder av hur dina produkter används i olika sammanhang. Ordna en tävling och du kommer direkt att få in massor med bilder som blir värdefulla för din marknadsföring. I samband med tävlingen kan du också ställa frågor till dina presumtiva kunder.
Tycker du att sådana här tips är värdefulla? I den här boken hittar du massor av värdefulla tips om att starta och driva ett eget konsultföretag.