Skapa en ordlista på din sajt
Skapa en ordlista på din sajt
Skapa en ordlista på din sajt med begrepp inom ditt specialområde. Det visar att du kan ditt område väl och det är mumma för sökmotorerna. Jag har ett flertal sådana ordlistor på min sajt; ordlista för konsulter, ordlista för inredare, ordlista för festfixare, ordlista när du ska söka jobb etc.
Tänk också på följande för att din marknadsföring ska ge resultat
Var nåbar
Se till att det är lätt att nå dig via mobil, fast telefon, e-post eller vanligt brev. Skicka vidare telefonsamtalen när du inte kan svara på din vanliga telefon. Tala in ett bra telefonsvararmeddelande där den som ringer får reda på hur man får tag på dig och hur man hittar din hemsida.
Följ upp utförda jobb
Efter ett slutfört uppdrag bör du kontakta uppdragsgivaren kort därefter för att försäkra dig om att han eller hon är nöjd och diskutera vad som ev. kan göras bättre. Det händer ibland att en säljare hör av sig långt efter ett köp för att fråga om jag är nöjd. Jag blir varje gång lika imponerad och undrar varför det inte händer oftare. På det sättet blir jag lättare en återkommande och lojal kund och vi vet alla att det är mycket lättare att sälja något till en tidigare kund än att hitta en ny.
Skapa din egen QR-kod
En QR-kod, vilket betyder Quick Response, är en tvådimensionell streckkod. Den kan avläsas med hjälp av de flesta moderna mobiltelefoner. Om du går in på ”skapa QR-kod gratis” på Google så kan du skapa din egen kod som går till din hemsida, ett erbjudande, något budskap eller information som du vill få ut. Koden kan du sätta in i texter, artiklar, på ditt visitkort på skyltar, ja, var som helst. Praktiskt och gratis.
Men det mest närliggande tipset är att du skapar en ordlista på din sajt. Då får du automatiskt besökare till din sajt.
Du kan köpa boken ”Gratis marknadsföring del 1” här.
Vill du ha praktiska råd och tips om hur du lyckas med gratis marknadsföring? Klicka då här