Att ditt företag är litet kan ge extra offentlighet
Nå offentlighet pga. att ditt företag är litet
Även små företag kan få värdefull offentlighet – kanske just pga. att de är små. Om du driver det lilla företaget som utmanar det stora med bättre produkter, bättre service eller bättre information så är det intressant nyhetsstoff för media. På det sättet kan du utnyttja att ditt företag är litet. Det finns alltid ett intresse för ”underdogs” och entreprenörer som vågar slåss underifrån med knappa resurser. Det kan ge dig extra offentlighet om du utnyttjar att ditt företag är litet.
Utnyttja värdet av att du agerar lokalt, det ger ofta offentlighet
Folk är ofta mycket mer intresserade av vad som händer i den omedelbara närheten. Se till att ditt företag finns med på Google Maps, skriv artiklar om hur din verksamhet agerar på det lokala planet och se till att du håller föredrag i de lokala föreningarna, på ortens Rotary, i de skolor som ligger nära osv. På det sättet kan du få offentlighet just genom att ditt företag är litet.
Storytelling har blivit alltmer populärt
Berätta historien om hur du började och vilka, kanske komiska, händelser du fått vara med om i samband med att du satte igång ditt företag. Gör historieberättelsen rolig och underhållande så att dina åhörare eller läsare lockas till att berätta den vidare för andra och därmed ge den offentlighet. Hur många gånger har inte historien återgetts om hur Steve Jobs startade i ett enkelt garage för att så småningom bygga upp ett av världens mest inflytelserika och lönsamma företag. Sådant gillar folk att höra och därför berättas denna story om och om igen. Bättre gratis marknadsföring och offentlighet är svårt att hitta och det bygger på att att utnyttja det förhållande att ditt företag är litet.
Pröva poddradio för din marknadsföring
Poddsändning eller poddradio är en metod att publicera ljudfiler via internet. Nya filer och laddas ner automatiskt när ett nytt avsnitt publicerats till de som abonnerat på tjänsten genom RSS-flöden. Genom att det är så enkelt att spela in ett ljudklipp så kan nu vem som helst nå offentlighet med hemproducerad radio över hela världen.
Startkostnader för poddradioproduktion är så gott som försumbara. Detta gör att privatpersoner och kommersiella företag har liknande förutsättningar att nå offentlighet. Möjligheterna med poddsändningar i marknadsföringssammanhang kan vara att en leverantör av varor eller tjänster informerar och utbildar sina kunder via poddradio vilket vi vet kan fungera som en effektiv form av marknadsföring. Ett bra sätt att utnyttja att ditt företag är litet.
Boken ”Starta eget företag snabbt och lönsamt” innehåller konkreta och beprövade tips och råd om hur du
- skaffar kunder utan att det kostar något
- gör din hemsida själv på smartaste sätt
- du får kunder med nyhetsbrev
- sköter din marknadsföring på sociala medier på en kvart om dagen
- skriver offerter som ger jobb
- tar rätt betalt
- prisförhandlar med framgång
Den innehåller också beprövade tips om hur du
- kan sänka din skatt
- länkar till sajter där du kan lära dig mer
- undviker de vanligaste sju misstagen
- du utgår från en färdig affärsplan i boken för att göra din egen
- finansierar starten
- använder dig av en bokens kompletta checklista för att starta företag
- får ditt företag att växa
Har du redan den boken? Beställ ett ex. till någon god vän.
Klicka på titeln så kan du läsa mer om boken ”Starta eget företag snabbt och lönsamt”
Pris:
Bokus 119:-
Adlibris 119:-
CDON.COM 119:-
Hos oss 96:-
Nu finns den även som ljudbok för 68:- på Adlibris. Klicka här
Läsarna tycker om boken:
En fantastiskt bra och lättläst bok!
Denna passar mig alldeles utmärkt nu när jag håller på att starta upp mitt företag. Det är en bok jag kommer att öppna och läsa lite då och då när jag behöver lite bra tips.
Jag kan verkligen rekommendera den!
Rozanna LJ
All nödvändig information på ett ställe
Lättförståelig bok som täcker allt du behöver veta och lite till.
Det här är inte en bok du läser en gång och lägger undan, den är packad med praktiska tips så du kommer hitta anledningar att gå tillbaka till den flera gånger.
Om du funderar på att börja eller precis börjat driva företag så rekommenderar jag den starkt. Köp den, det är en bra investering!
Robert Österman
Läs om boken och beställ den här.