Ett litet experiment
Jag håller på med ett litet experiment
Jag vet att de flesta som köper mina böcker är unga människor som vill starta ett eget företag. Många gör detta för att de inte har något annat jobb. Andra har ett jobb som de inte trivs med. Många av dem vill komma åt kunskapen, tipsen och råden i böckerna men vill inte, eller har inte möjlighet att, betala så mycket.
Experimentet går ut på att jag har delat upp en tidigare bok i två delar. Innehållet i varje del blir, hoppas jag, tillräckligt matnyttigt och intressant. Jag kan hålla priserna nere och läsarna kan välja den del som har det innehåll som de är mest intresserade av. På det sättet vill jag testa om det mindre formatet passar bättre för den typ av fackböcker som jag skriver.
Gratis marknadsföring
Min tidigare bok ”Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis” (den till vänster på bilden)har jag nu delat upp i två delar som heter:
”Gratis marknadsföring del 1 – Om e-böcker, nyhetsbrev och att skaffa kunder”, (bokrelease 17 oktober).
”Gratis marknadsföring del 2 – Om bloggar, Facebook och ytterligare 40 sätt”, (bokrelease 31 oktober).
Innehållet i de två delarna tillsammans är detsamma som i den tidigare boken.
Jag behöver lite hjälp med att få fart på detta experiment. Om du behöver idéer när det gäller din egen marknadsföring skickar jag dig gärna de två ”nya” böckerna gratis och jag betalar portot. På det sättet hoppas jag att du får en viss nytta. Om du dessutom har lust att skriva en kortfattad kommentar på Bokus och/eller boktipset.se så ger du experimentet en välbehövlig skjuts.
Hör av dig till holger.wastlund@gmail.com om du är intresserad.