Jobba för att dina befintliga kunder ska köpa mer
Dina befintliga kunder är alltid dina viktigaste kunder
Det är nästan alltid billigare och lättare att sälja mer till befintliga kunder än att skaffa helt nya. De befintliga kunder som du redan har är inte bara värdefulla för att de kan köpa mer. De är också viktiga när det gäller referenser. Antingen du säljer tjänster eller varor så är det viktigt att de, som köpt av dig tidigare, alltså dina befintliga kunder, berättar om sina erfarenheter för andra.
Det sägs att nöjda kunder berättar om sina positiva erfarenheter för i medeltal sju andra personer medan en missnöjd kund berättar om det för 10 – 20 personer. Detta kan du påverka. Be dina befintliga kunder om omdömen och referenser.
Det finns flera sätt att på ett praktiskt sätt hålla kontinuerlig kontakt med dina tidigare kunder:
- Skriv uppföljningsmejl med jämna mellanrum
- Använd dig av professionella utsändningsprogram för att skicka ut sådana mejl. Skicka inte ut s.k. gruppmejl från din vanliga e-postadress. Dels kan du inte skicka ut stora mängder på en gång, dels riskerar du att din egen IP-adress kan bli svartlistad.
- Använd i stället Mailchimp. LÄNK Med det programmet kan du skicka ut brev till max. 2000 mottagare helt gratis.
- Ge värdefull, saklig och gärna underhållande information. Använd inte för mycket ”säljsnack”. En tumregel kan vara att du bör ge minst 80 % bra information och ägna max. 20 % av brevets innehåll till försäljning. Andelen information kan mycket väl vara högre än 80 % och i vissa e-brev 100 %. Det uppskattar dina mottagare och på sikt är det en utmärkt form av gratis marknadsföring.
Jag hoppas att du gillar konkreta tips och råd av den här typen. I så fall tror jag du kommer gilla den här boken. Klicka på länken så kan du läsa mer om boken.
Boken ”Starta eget företag snabbt och lönsamt” innehåller konkreta och beprövade tips och råd om hur du
- skaffar kunder utan att det kostar något
- gör din hemsida själv på smartaste sätt
- du får kunder med nyhetsbrev
- sköter din marknadsföring på sociala medier på en kvart om dagen
- skriver offerter som ger jobb
- tar rätt betalt
- prisförhandlar med framgång
Den innehåller också beprövade tips om hur du
- kan sänka din skatt
- länkar till sajter där du kan lära dig mer
- undviker de vanligaste sju misstagen
- du utgår från en färdig affärsplan i boken för att göra din egen
- finansierar starten
- använder dig av en bokens kompletta checklista för att starta företag
- får ditt företag att växa
Har du redan den boken? Beställ ett ex. till någon god vän.
Klicka på titeln så kan du läsa mer om boken ”Starta eget företag snabbt och lönsamt”
Pris:
Bokus 119:-
Adlibris 119:-
CDON.COM 119:-
Hos oss 96:-
Nu finns den även som ljudbok för 68:- på Adlibris. Klicka här
Läsarna tycker om boken:
En fantastiskt bra och lättläst bok!
Denna passar mig alldeles utmärkt nu när jag håller på att starta upp mitt företag. Det är en bok jag kommer att öppna och läsa lite då och då när jag behöver lite bra tips.
Jag kan verkligen rekommendera den!
Rozanna LJ
All nödvändig information på ett ställe
Lättförståelig bok som täcker allt du behöver veta och lite till.
Det här är inte en bok du läser en gång och lägger undan, den är packad med praktiska tips så du kommer hitta anledningar att gå tillbaka till den flera gånger.
Om du funderar på att börja eller precis börjat driva företag så rekommenderar jag den starkt. Köp den, det är en bra investering!
Robert Österman
Läs om boken och beställ den här.