Framtidsbolag är superheta
”Framtidsbolag är superheta”
enligt rubrik i dagens nummer av Dagens Industri
- Världens storbolag slår rekord i att investera i innovativa småbolag och de svenska hänger på trenden
- Syftet med investeringarna är att knyta till sig unga bolag med idéer som kan berika den egna verksamheten
- En av de främsta orsakerna till de starka utvecklingen inom företagens riskkapital är att digitaliseringen har snabbat på innovationstempot
- Några bolag som investerat i nystartade småföretag är H&M, ABB, Astra Zenica, SEB, Axel Johnson, Saab, Volvo och Telia
- 2015 investerade Telia hela 1,3 miljarder kronor i startupbolag, varav en miljard i musiktjänsten Spotify
(Källa: Dagens Industri 30 jan, 2017. Läs hela artikeln här)
Går du och bär på en bra idé? Starta eget företag nu!
Du hittar mängder av tips hur du kan starta och driva eget företag så att det går snabbt och blir lönsamt i den här boken:
Vill du tjuvläsa i boken eller beställa den kan du göra det här
Pris:
Bokus: 105:-
Adlibris: 123:-
CDCOM: 105:-
Genom oss, direkt från förlaget: 96:-
Här är några företagare som haft nytta av boken:
Andreas Bodin, driver IT- & Managementkonsultföretaget Andreas Bodin AB:
Boken ger ständigt bra exempel som gör det lätt som läsare att förstå budskapet. Positivt är också att författaren använder sina egna erfarenheter som exempel. Det märks att författaren har mångårig erfarenhet av företagande. Definitivt en bok att investera i för den som redan driver företag, är nyuppstartad eller som funderar på att starta eget företag.
Love Melander, driver företaget Melander Magic Vision AB:
Holger Wästlund raddar upp massor av exempel hur man använder nätet på absolut bästa sätt. Jag noterar medan jag läser att den som följer råden slaviskt inte kan misslyckas!
Cecilia Nilsson, driver företaget Cians:
Boken är fylld med handfasta tips på hur man kommer igång med sitt företagande, utökar sin kundkrets, förbättrar sin marknadsföring och därmed försäljning mm. En riktigt bra bok som jag verkligen rekommenderar!
Sauman Ng Agerberg, driver företaget Smile for the Camera:
Som egen företagare är det svårt att hålla inspirationsnivån uppe. Denna bok ger vägledning.
Maria Bielke von Sydow, driver företaget BIMA:
Har själv haft eget företag i mer än tio år men upplever att jag har stor nytta av de tips författaren ger. Särskilt uppskattade jag att läsa den fräscha informationen om sajter med användbar information och det avsnittet där författaren redovisar fallgropar. En bra, lättfattlig bok som tål att läsas många gånger. Rekommenderas skarpt!
Zara Szekér, driver företaget SkrivaMera:
Jag är nyföretagare och har hankat mig fram bäst jag kan genom att läsa online och gått på olika nyföretagarträffar etc. Det har varit nog så bra. Men när jag började läsa den här boken fick jag en insikt i nyföretagarverksamheten som jag inte riktigt har haft förut. Jag började reflektera över marknadsföring online, hur viktigt det är att hemsidan är klockren (till och med företagsnamnet!), vilka misstag som är lätta att begå etc. Det är faktiskt inte helt lätt att vara nyföretagare!!
Men den här boken har hjälpt mig med mycket. Samma dag som jag fick boken läste jag ”De 39 stegen – så skaffar du kunder”. Det gav många tips och idéer – och det är bara de första sidorna in i boken. Jag har läst tre fjärdedelar just nu, och jag är verkligen inte besviken. Holger Wästlund har återigen lyckats skriva en otroligt bra, lättförståelig och hjälpsam bok! Rekommenderas!