Öka din kreativitet så här för att hitta dina bästa extrainkomster
Öka din kreativitet så här
Jag har räknat ut att jag deltagit i mer än tusen konferenser och seminarier. Många av dessa har haft som syfte att få fram nya idéer och sätt att lösa uppkomna problem eller behov. Som VD i ett företag med över två tusen personer blir det helt enkelt en massa konferenser. Och det blir interna inom företaget och externa med kunder och andra. Därefter har jag varit knuten till ett managementkonsultföretag. Vi hade som som ett av våra arbetsverktyg att driva förändringsprocesser just i form av konferenser och seminarier. Jag har själv ansvarat för några av dessa. Och jag har deltagit i ett stort antal där andra har haft ansvaret.
Detta har gett mig anledning och möjlighet att tänka efter vad det verkligen är som gör att ledning och deltagare anser att man varit kreativ på en konferens.
Vad är det som gör att man efteråt känner att man nått uppställda mål när det gäller konferensens innehåll, samtidigt som deltagarna mått bra, både fysiskt och psykiskt?
Jag tror att det handlar om
- Tydliga resultatmål
- Tidsplanering
- Kostens betydelse
- Behovet av att röra på sig för att bli kreativ
- Brainstorming och minneskartor
- Till sist – man måste ha kul!
Jag kommenterar dessa punkter i detta och i andra inlägg på denna sajt.
Den här texten är plockad från boken ”Extrainkomster helt enkelt – Så förvandlar du en del av din tid till lönsamma extrainkomster”. Den finns som häftad bok och e-bok på flera ställen. Klicka här för att komma till lägsta pris