Marknadsför din verksamhet som skapar extrainkomster alldeles gratis
Så marknadsför du din verksamhet alldeles gratisSkapa extrainkomster alldeles gratis
När du väl har hittat ett område inom vilket du vill tjäna extra pengar behöver du med stor sannolikhet marknadsföra dig själv. Den marknadsföringen kan gå till på flera olika sätt. Detta är ett stort och spännande område som jag skrivit flera böcker om. En av dessa kan du ladda ner som e-bok gratis om du vill. Länkadressen hittar du i det korta avsnittet om ”Bonusgåva” alldeles efter förordet till denna bok.
Formulera i en eller två meningar vad du håller på med
Tänk dig att en journalist frågar dig: Vad håller du på med? Beskriv dig själv och din verksamhet med så få ord som möjligt. Jag skulle säga ungefär så här om min sidoverksamhet, att skriva fackböcker: ”Jag skriver handböcker med beprövade råd om hur man når sitt drömjobb. För att hålla kostnaderna nere så ger jag ut böckerna på eget förlag.” Detta brukar kallas för att man formulerar sin ”hisspitch”.
Försök att uttrycka det du håller på med så att du blir annorlunda och helst unik. Fundera på vad det allra viktigaste är som du vill att folk ska komma ihåg när det gäller din nya sidoverksamhet. Förenkla din beskrivning av det som gör dig unik! Jag säger ungefär så här: ”Allt vad jag skriver om har jag varit med om själv eller upplevt nära som rådgivande konsult. Inget flum alltså, utan konkreta råd som fungerat i verkligheten.”
Den här texten är plockad från boken ”Extrainkomster helt enkelt – Så förvandlar du en del av din tid till lönsamma extrainkomster”. Den finns som häftad bok och e-bok på flera ställen. Klicka här för att komma till lägsta pris