Välj vilka sociala medier du ska vara aktiv på för att berätta om dina extrainkomster
Välj vilka sociala medier du ska vara aktiv på
Facebook är det största sociala nätverket i dag med tre miljarder månatliga aktiva användare i världen. I Sverige har vi drygt 5,5 miljoner användare. Satsar du på att vara aktiv på Facebook så bör du förbereda dig på att det tar tid. Att bygga upp en Facebook-sida en gång för alla och sedan låta den vara kan vara mer skadligt än att du inte har någon sida alls. Du bör då och då publicera nytt material. Helst regelbundet och ju oftare, desto bättre.
Facebook är ett bra ställe
Facebook är ett bra ställe för att testa idéer och skaffa recensioner och omdömen. Akta dig för att se Facebook som en ensidig säljkanal. Du bör i stället ställa frågor, komma med förslag, diskutera och försöka hålla en kommunikation i gång. Det är lätt för de som är intresserade av det du håller på med att ge synpunkter. Man kan svara på andras synpunkter och kommentera – både positivt och negativt. Facebook och Linkedin är utmärkta medier för att hitta samarbetspartners. Berätta om ditt behov och du kommer direkt att få förslag på hur du kan lösa det. Jag följer kontinuerligt några grupper på Facebook och Linkedin. Det är slående att se all den hjälp och så många goda råd som folk hela tiden ger. Pröva! Du kommer att bli positivt överraskad.
Den här texten är plockad från boken ”Extrainkomster helt enkelt – Så förvandlar du en del av din tid till lönsamma extrainkomster”. Den finns som häftad bok och e-bok på flera ställen. Klicka här för att komma till lägsta pris