Använd dig av benchmarking för dina webbkurser
och uttryck resultatet i siffror när du säljer dina webbkurser
Rör det mig?
Kommer de som läser om vad du sysslar med bry sig överhuvud taget? Formulera dig så att de gör det. Det kan t.ex. formuleras så här: ”Många anser att det tar alldeles för mycket tid att vara aktiv på sociala medier. Men man känner att man måste finnas där för alla andra är där. Jag lär i min webbkurs ut hur du kan marknadsföra dig effektivt på sociala medier på ett sätt som bara tar en timme om dagen.”
Använd dig av ”benchmarking”
Jämför alltid din verksamhet med andra. Hur blir du unik, hur kan du bli bättre och hur kan du marknadsföra dina webbkurser på ett bättre sätt? Se på dina kollegers erbjudanden, service och sätt att presentera och hur de betonar olika delar. Använd dig av benchmarking för dina webbkurser på rätt sätt.
Fall inte i gropen att i första hand ägna dig åt pris-konkurrens. Med låga priser kommer du så småningom tvingas leverera låg kvalitet och inte ha råd att utveckla din verksamhet och då kanske du måste hålla ännu lägre priser. Du hamnar i en nedåtgående spiral.
Ta reda på hur dina konkurrenter jobbar och se till att du gör det bättre.
Uttryck resultatet av det du erbjuder i siffror
Det mesta som går att mäta och uttrycka i enkla siffror är lätt att kommunicera och möjligt för dina kunder att komma ihåg. Om du har skapat en webbkurs för inredare som handlar om styling av bostäder inför försäljningar kan det vara svårt att beskriva de tjänster som inredaren utför med avseende på färg, form, material och design.
Det är mycket bättre om man kan uttrycka resultatet i siffror, t.ex. på följande sätt: ”Efter att du gått igenom denna webbkurs kan du genomföra styling-åtgärder som i allmänhet ökar försäljningspriset med 10-20 %.”
De här tankarna utvecklar jag mer i boken ”Skapa webbkurser snabbt, lönsamt och med hög kvalitet”.
Ett axblock ur innehållet om att skapa egna webbkurser:
Ett axplock ur innehållet
- Hur du gör din första webbkurs inom en vecka
- Använd dig av program som du redan har
- Så börjar du bygga din kundlista
- Så hittar du lönsamma idéer för dina webbkurser
- Ämnen för webbkurser där du kan bli ensam
- Inspiration från 15000 gratiskurser
- Så skapar du din kursplan
- Filma som ett proffs med enkel utrustning
- Så skapar du garanterat hög kvalitet
- Så säljer du dina webbkurser
- 25 sätt att marknadsföra dina webbkurser
Boken om att skapa egna webbkurser kostar
Adlibris 138:-
Bokus 150:-
BookOutlet: 233:-
Direkt från förlaget 88:-
Klicka här för att komma till förlaget
Här är några som har haft nytta av denna bok:
Skapa webbkurser snabbt, lönsamt och med hög kvalitet – 5 stjärnor
Nu har Holger skrivit en användbar bok igen med många smarta tips, som dessutom inte kostar något. Även fast jag snart är klar med min webbkurs ”Äntligen sockersmart!” har jag haft stor nytta av boken när det gäller marknadsföring, ”pepp” och praktiska tips och råd. Maj Östberg Rundquist
Bra köp! – 5 stjärnor
En mycket pedagogiskt upplagd och lättläst bok om hur man snabbt skapar webbkurser och varför det är bra. Boken har steg för steg guide och är fylld med tips för att få lönsamhet med hög kvalité på webbkurserna. Därpå många bra länkar till ytterligare tips och goda råd. Dessutom plus i kanten för intressant och utförlig information om lämplig, smart marknadsföring via sociala medier.
Ska du göra egna webbkurser rekommenderar jag varmt denna bok. Berit Maria Fransson
Holger fortsätter med givande litteratur – 5 stjärnor
Många personer som går i pension deppar över att deras rika kunnande och stora erfarenheter inte längre kommer en kundkrets eller samhället till del. Man upplever sig inte vara ”behövd” längre. Men med Holger Wästlunds ”Skapa webbkurser snabbt, lönsamt och med hög kvalitet” kommer yrkeslivet åter. Kunnandet, ofta unikt, kan spelas upp genom att man skapar webbkurser inom sitt område. Med Holgers bok som guide kan många personer komma igång på nytt. PoK i Jönköping
Praktiskt och täcker allt. . 5 stjärnor
Inget fluff i den här boken, det är bara praktiska tips. Fick svar på alla mina frågor, samt en del jag inte ens hade tänkt på. Gillade särskilt tipsen om hur man kan hitta vad för ämnen ens kurs kan ha. Många ögonöppnande övningar som man kan göra för att hitta vad jag kan mycket om, som folk också undrar över. Boken går igenom allt från att komma på ämnet, skapa kursen, till att hitta din publik och marknadsföra dig. Rekommenderar den. Robert Österman
Enkel, saklig och fylld av tips! – 5 stjärnor
Återigen skapar han en bok som är saklig, enkel, lättläst och fylld av värdefulla tips.
Holger Wästlund har en otrolig förmåga att skriva böcker som är lättlästa och lättförståeliga.
I denna bok ger Holger en mycket bra guide till hur man går från A till Ö med att skapa sina egna webbkurser. Från tekniken du kan använda till processen att skapa en webbkurs. Andreas
Läs mer om boken eller beställ här