Konsultens marknadsföring
Här kommer några tips för konsultens marknadsföring
Koppla dina erbjudanden till något som är aktuellt
Använd dig av Google Alerts för att på ett enkelt sätt följa med i vad som skrivs inom ditt område. Det är gratis att skriva in vilka och hur många sökord som helst så att du direkt får mejl om vad som skrivs på nätet. För mig är det ett av de allra effektivaste sätten att hänga med och sköta konsultens marknadsföring.
Testa – det är lätt att göra
Om du planerar att skicka ut ett marknadsförings- material om din nya verksamhet, lansera en ny tjänst finns det i dag goda möjligheter att via Internet, sociala medier och e-post testa, mäta och korrigera innan du satsar för mycket pengar och tid på något nytt. Jag är med i några grupper på Facebook där denna metod används flitigt, t.ex. gruppen ”Startitup 2012” som just är till för att diskutera, testa och diskutera nya affärsidéer. Man skickar ut en testballong och får på enkelt sätt kommentarer och synpunkter. På LinkedIn finns motsvarande grupper, t.ex.”On Start Ups”, ”Entrepreneurs & Small Business”, ”Big Ideas & Innovation” m. fl.
Samarbeta med icke-konkurrenter
Hitta samarbetspartners som jobbar inom när- liggande områden. De kan ofta och gratis inkludera dina kontaktuppgifter i sitt informations- material.
Samla kontaktuppgifter när du gör en presentation
Om du håller föredrag, deltar i ett seminarium eller är aktiv i en diskussion så ska du se till att du får deltagarnas e-postadresser.
Agera
Välj ut ett eller två tips och sätt igång nu!!
Klicka här! Praktiska och beprövade råd hur du lyckas.