Ny e-bok om gratis marknadsföring
Om hemsidor, att skriva artiklar, bli gästbloggare, tipsbrev, e-brev och nyhetsbrev
I dag släpps en ny e-bok ”Gratis marknadsföring del 1″ som handlar om hur du kan använda dig av effektiv marknadsföring för att starta företag eller utveckla ditt befintliga företag. Det finns ca 1 miljon företag i Sverige. 97 % av dessa är små, dvs. de har färre än 10 anställda. För alla dessa hänger marknadsföringen av ägaren/ledaren intimt ihop med marknadsföringen av företaget. Därför handlar de råd och tips som finns i denna e-bok lika mycket om att marknadsföra sig själv. Alla marknadsföringsmetoder som presenteras i den här e-boken kan du genomföra gratis.
E-boken ”Gratis marknadsföring” innehåller många olika marknadsföringsmetoder. Jag har valt att beskriva en metod i taget men självklart får du det bästa resultatet när du kombinerar samtliga de metoder du själv väljer att använda dig av.
I Steg I beskrivs varför du bör ha flera hemsidor och varför och hur du bör publicera dig på YouTube, Instagram, SlideShare m.m. Korsmarknadsföring går ut på att du länkar fram och tillbaka mellan dessa olika medier.
Steg II handlar om vikten av att du skriver artiklar, gästbloggar, ger ut egna e-böcker m.m. När du valt vad du vill satsa på bland dessa olika möjligheter så bör du se till att du länkar till de verktyg du plockade upp i Steg I.
I steg III går jag bl.a. igenom e-brev, nyhetsbrev och tipsbrev. Samma där – välj de metoder som passar dig och din verksamhet och när du kommit igång, se till att du länkar fram och tillbaka till de metoder du valt tidigare.
Denna e-bok utgör den första delen av ”Gratis marknadsföring”. I den andra delen, ”Gratis marknadsföring – del 2” får du praktiska råd och tips hur du kan utnyttja din blogg, Facebook, Linkedin och andra sociala medier för gratis marknadsföring. Och dessutom får du i den e-boken ytterligare 40 sätt som du kan välja bland för att marknadsföra dig och ditt företag gratis.
Båda e-böckerna bygger på en häftad bok som heter ”Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis”. Delar av texten finns i både den häftade upplagan och i e-böckerna. Innehållet handlar om marknadsföring för både varor och tjänster. Jag använder mig av begreppet ”produkter” som ett samlingsbegrepp för båda dessa.
Syftet med denna e-bok är att utbilda och underhålla. Jag har här samlat råd, tips, idéer och strategier som varit framgångsrika för mig själv och andra i min närhet eller som jag har kunnat studera på annat sätt. Du har nu möjlighet att plocka de bitar som passar dig bäst. Jag, som författare, eller bokförlaget tar inte ansvar för de konsekvenser som kan uppkomma som resultat av innehållet i denna e-bok. Du måste själv ta ansvar för din egen utveckling.
Jag vill att du är konstruktivt kritisk. Hör gärna av dig till mig med kommentarer – positiva eller negativa. Min ambition är att skriva bättre och bättre e-böcker genom att successivt lägga till, förbättra och förnya innehållet. Det kan jag göra med de tips och råd jag får från olika läsare.
Jag önskar dig lycka till på en spännande resa. Här nedanför ser du de båda e-böckerna om Gratis marknadsföring. De innehåller massor av råd, tips, idéer och strategier.
Holger Wästlund
e-postadress: holger.wastlund@gmail.com