Skicka ut nyhetsbrev om din nya verksamhet som ger dig extrainkomster
Skicka ut nyhetsbrev om din verksamhet
E-postmarknadsföring är 40 gånger effektivare än marknadsföring via Facebook och Twitter enligt konsultföretaget McKinsey & Co. 80 % av mottagarna säger att e-post inspirerar till att handla varor och tjänster på nätet. Skriv kortfattat. Om du vill säga mycket, vill sprida en lång artikel eller liknande är det bättre att du skickar ett kort meddelande som förklarar vad din artikel handlar om med en länk till hela innehållet. Detta innehåll bör du lägga in på en webbsida eller liknande där sökmotorerna dessutom kan hitta det.
Det finns många som satsar på avancerade layouter på sina e-brev. Innan du gör det, fundera på vad som passar bäst för din speciella målgrupp. Det är lätt att pröva. Du kan skriva samma text till en och samma målgrupp, häften med en genomtänkt layout och hälften som ser ut som ett helt vanligt e-postmeddelande och läs av resultatet.
Hur ofta ska man skicka nyhetsbrev?
Man kan fundera över hur ofta man ska skicka ut sina e-brev. Är det bäst att ha ett visst tidsintervall, t. ex ett brev var fjortonde dag eller ska man skicka ut när man har något intressant att berätta. Jag tror att kombinationen av dessa två är det bästa. Naturligtvis ska du inte skicka ut något om du inte har något värdefullt eller underhållande att berätta om men du ska också försöka sprida dina brev över tiden med så jämna tidsintervall som möjligt.
Den här texten är plockad från boken ”Extrainkomster helt enkelt – Så förvandlar du en del av din tid till lönsamma extrainkomster”. Den finns som häftad bok och e-bok på flera ställen. Klicka här för att komma till lägsta pris