Specialisera dig
Uppfattas som expert
- Du kommer av uppdragsgivarna att uppfattas som experten inom ditt område. Det blir enkelt för en enskild kontaktman på ett företag att beskriva dig inför en styr- eller arbetsgrupp inom företaget. Om du gör det lätt för andra att presentera dig med orden: ”Det är han eller hon som…” så har du kommit långt. Du får en naturlig positionering och du har möjlighet att få de verkligt intressanta jobben. Tänk på att som människa är du unik. Se till att du även professionellt uppfattas som unik.
- Som specialist eller expert undviker du onödiga prisdiskussioner. Du kan ta bättre betalt för din kompetens och dina erfarenheter än om du uppfattas som en av alla andra. Med bättre betalt kommer du att ha råd att vidareutveckla dig ytterligare och fortsätta att bli mer och mer specialiserad.
- Du slipper slösa din energi på att diskutera priser och du kommer att ha råd att planera och genomföra ett riktigt bra uppdrag åt din uppdragsgivare. Chansen till följdjobb ökar med denna strategi.
Tycker du att detta är intressant? Då kan läsa mer om detta i boken ”Bli inredare – så skapar du din drömkarriär steg för steg”. Läs mer om boken här.