Tips om din specialitet på din hemsida
Ta fram din specialitet på din hemsida
Jobbar du som inredare så kanske du specialiserar dig på uppdrag inom vissa områden t.ex. kontor, butiker, lokaler för sjuk- och hälsovård etc. Skriv om din specialitet på din hemsida.
Ge lösningar på problem som dina besökare kan antas ha. De allra flesta besökare är inte ute efter att beställa något när de surfar runt. De flesta söker information och svar på frågor. Se till att de får bra svar och fyll på successivt så att det finns svar på många tänkbara frågor. Jag har en sådan hemsida som handlar om min specialitet. Gå in på https://www.tipsom.se så ser du att besökaren där får en massa information om frågor som man kan ha. I detta fall handlar det om folk som vill skaffa sig ett jobb eller ändra i sin nuvarande karriär.
Orientering på hemsidan
Gör det lätt för besökaren att orientera sig på hemsidan. Om den som kommer in på din hemsida inte vet hur han ska hitta den information som han är ute efter så är det du som är förloraren. Gör det så enkelt som möjligt.
Skriv intressant innehåll vilket bör vara lätt eftersom hemsidan handlar om din specialitet. Tänk på att en person som surfar runt och letar efter information stannar ofta inte mer än några sekunder. De gör bara några få klick inne på den hemsida som de besöker. Det gäller alltså att du kan väcka ett sådant intresse för det du erbjuder på den korta tiden att besökaren agerar på det sätt som du önskar. Ett exempel på hur vi har försökt göra det enkelt på en av våra hemsidor är http://www.hyra-antibes.com.
Gör så att besökarna agerar. Informera om hur besökarna kan ta nästa steg, hur de kan få ännu mer information, hur de gör för att ladda ner värdefull information, hur de gör för att kontanta dig etc. Gör hemsidan interaktiv genom frågor och svar, undersökningar m.m. inom din specialitet.
Få besökarna att komma tillbaka till din hemsida. Uppdatera din hemsida kontinuerligt med nyheter, nya artiklar, vad är ”inne” just nu, har du utvecklat någon ny tjänst, anställt någon ny medarbetare eller kammat hem något nytt prestigeuppdrag – allt som handlar om din specialitet.
Använd länkar på din hemsida
Använd länkar – både externa och interna. Ett av de bästa exemplen på en hemsida med många interna länkar är Wikipedia. Gå in på vilken sida som helst inne på Wikipedia och du kommer att hitta massor med internlänkar. Då blir det lätt för besökarna att hitta mer information och det gör din hemsida mer attraktiv hos sökmotorerna.
Använd nyckelord på din hemsida som folk i allmänhet söker på. Lär dig var man placerar dessa nyckelord på hemsidan, i namnet på hemsidan, i rubriken på sidan, i början av nya stycken osv. Förslag på nyckelord får du på Google Adwords sökordshjälpmedel.
Boken ”Starta eget företag snabbt och lönsamt” innehåller konkreta och beprövade tips och råd om hur du
- skaffar kunder utan att det kostar något
- gör din hemsida själv på smartaste sätt
- du får kunder med nyhetsbrev
- sköter din marknadsföring på sociala medier på en kvart om dagen
- skriver offerter som ger jobb
- tar rätt betalt
- prisförhandlar med framgång
Den innehåller också beprövade tips om hur du
- kan sänka din skatt
- länkar till sajter där du kan lära dig mer
- undviker de vanligaste sju misstagen
- du utgår från en färdig affärsplan i boken för att göra din egen
- finansierar starten
- använder dig av en bokens kompletta checklista för att starta företag
- får ditt företag att växa
Har du redan den boken? Beställ ett ex. till någon god vän.
Klicka på titeln så kan du läsa mer om boken ”Starta eget företag snabbt och lönsamt”
Pris:
Bokus 119:-
Adlibris 119:-
CDON.COM 119:-
Hos oss 96:-
Nu finns den även som ljudbok för 68:- på Adlibris. Klicka här
Läsarna tycker om boken:
En fantastiskt bra och lättläst bok!
Denna passar mig alldeles utmärkt nu när jag håller på att starta upp mitt företag. Det är en bok jag kommer att öppna och läsa lite då och då när jag behöver lite bra tips.
Jag kan verkligen rekommendera den!
Rozanna LJ
All nödvändig information på ett ställe
Lättförståelig bok som täcker allt du behöver veta och lite till.
Det här är inte en bok du läser en gång och lägger undan, den är packad med praktiska tips så du kommer hitta anledningar att gå tillbaka till den flera gånger.
Om du funderar på att börja eller precis börjat driva företag så rekommenderar jag den starkt. Köp den, det är en bra investering!
Robert Österman
Läs om boken och beställ den här.